Áprilisi eseményeinkből

Dr. Antal Balázsnak Az elvágyódásról címmel jelent meg írása az Újvárad folyóirat 2021/2-es számában.

Április folyamán immár negyedjére vett részt a tanár úr a Partiumi Keresztény Egyetem és a Holnap Kulturális Egyesület által meghirdetett Tabéry Géza novellapályázat zsűrijének a munkájában.

 

Dr. habil Minya Károly a Kazinczyról elnevezett Szép magyar beszéd verseny Kárpát-medencei, április 17-18-án online megrendezett döntőjén a III. bírálóbizottság zsűrielnöke volt.

Április 2-án Minya Károly „A neologizmusszótárak szerkesztésének lexikográfiai és szemantikai tanulságai” címmel tartott előadást a XXVIII. Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus keretein belül.

 

Dr. Sebestyén Zsolt, dr. Schéder Veronika és Tomori Tímea április 20-án zsűritagok voltak az Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet, valamint az Óvó- és Tanítóképző Intézet szervezésében zajlott Szép magyar beszéd verseny egyetemi döntőjén.

 

Dr. Schéder Veronika zsűritag volt az OTDK Az iskolán kívüli nevelés módszertana tagozatán április 21-én. Ugyanezen a napon részt vett egy másik tagozat (Oktatáselmélet, didaktika) előadásain is, ahol az egyik hallgató, Károlyi Enikő, témavezetője volt.

 

Tomori Tímea március 30-án a Comenius Kommunikációs Kutatócsoport műhelymunkájában vett részt, melynek fókuszában a pedagógiai kommunikáció elméleti kerete állt.

A tanárnő április 21-én az OTDK Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai szekciójában Az Anyanyelv tantárgy-pedagógiája tagozat zsűrijének munkájában vett részt.

Tomori Tímea továbbá team-, csoportos coaching és kommunikációs eszköztár fejlesztő tréningen vett részt a hónap folyamán, valamint sajtóreferensi feladatokat látott el a Kommunikációs Nevelésért Egyesület konferenciaszervező munkájában.

 

Április 21-én Károlyi Enikő III. évfolyamos magyar-történelem szakos hallgatónk sikeresen mutatta be dolgozatát az OTDK Oktatáselmélet, didaktika tagozatában. Enikő példaértékű kutatómunkát végzett, melynek keretében szelektív mutista gyermekek gondolkodásmódját vizsgálta egy mese értelmezésén keresztül. Olyan hallgatókkal mérettetett meg, akik mind gyakorló pedagógusok (másoddiplomás képzésben tanuló hallgatók), illetve doktorandusz képzésen vesznek részt. S bár e nehéz mezőnyben a dobogóra nem sikerült felállnia, ügyes, elegáns, magabiztos előadásáról, valamint 80%-os összteljesítményéről igazán elmondhatjuk, hogy dicséretre méltó!

Büszkék vagyunk Enikőre, sok szeretettel gratulálunk neki, további kutatómunkájához pedig sok sikert kívánunk!